Skip Navigation LinksPrima pagina > Legislatie > Codul etic



Codul etic

Extras din codul etic:

In activitatea desfasurata, functionarul fiscal va tine seama de calitatea sa de functionar public care impune respectarea urmatoarelor obligatii etice:

  • Sa faca cunoscute contribuabililor datele proprii de identificare (numele, prenumele, functia si locul de munca) prin intermediul unui ecuson purtat in mod vizibil asupra sa. In situatia in care isi desfasoara activitatea la ghiseul de acordare a asistentei, la ghiseul de informatii sau la alte ghisee de relatii cu publicul, functionarul fiscal va face cunoscute prin afisare la loc vizibil datele sale de identificare;
  • Sa aiba o tinuta decenta, corespunzatoare demnitatii si prestigiului functiei;
  • Sa dea dovada de disciplina, atat in relatiile cu contribuabilii, cat si in cadrul institutiei in care isi desfasoara activitatea;
  • Sa ramana calm, politicos si respectuos pe intreaga durata de acordare a asistentei;
  • Sa manifeste o atitudine pozitiva si rabdare in relatia cu contribuabilii;
  • Sa foloseasca un limbaj corect din punct de vedere gramatical;
  • Sa nu utilizeze un limbaj neadecvat situatiei (argou sau limbaj de stricta specialitate);
  • Sa pastreze confidentialitatea tuturor informatiilor relevante obtinute de la contribuabili;
  • Sa depuna intregul efort pentru a raspunde la solicitarile contribuabililor;
  • Sa acorde intreaga sa atentie contribuabilului pe parcursul desfasurarii asistentei fiscale;
  • Sa ofere raspunsuri complete si corecte contribuabililor;
  • Sa se asigure ca raspunsurile oferite sunt intelese de catre contribuabili;
  • Sa indrume contribuabilii la directia (serviciul) de specialitate in vederea obtinerii de informatii detaliate care depasesc competentele structurii de asistenta;
  • Sa multumeasca contribuabilul pentru faptul ca a contactat serviciul de asistenta pentru contribuabil si sa-l asigure de intreaga disponibilitate profesionala a administratiei fiscale;
  • Sa pastreze nestirbita autoritatea institutiei pe care o reprezinta fata de contribuabili.

Intreruperea acordarii asistentei

Situatiile in care este permisa intreruperea acordarii asistentei, dupa o avertizare prealabila a contribuabilului, sunt urmatoarele:

  • folosirea de catre contribuabil a unui limbaj trivial;
  • amenintari la adresa functionarului fiscal;
  • utilizarea de catre contribuabil a violentei verbale si/ sau fizice.

Contribuabilul trebuie avertizat ca in cazul in care nu isi revizuieste comportamentul, discutia se va incheia.

In astfel de cazuri, functionarul fiscal va intrerupe imediat discutia cu respectivul contribuabil si va solicita, dupa caz, informatii de identificare ale acestuia, precum si sprijinul organelor de ordine pentru propria protectie.

Program de lucru cu publicul


Luni, Marti, Miercuri, Vineri /  8:30 - 16:30
Joi /  8:30 - 18:30
Sambata, Duminica /  Inchis