ALTE TAXE ADMINISTRATE DE SERVICIUL PUBLIC DE IMPOZITE, TAXE ŞI ALTE VENITURI ALE BUGETULUI LOCAL

 

1. TAXA DE HABITAT

 

Taxa constituie venit cu destinaţie specială, este fundamentată pe necesitatea asigurării curăţeniei municipiului şi se utilizează īn scopul asigurării colectării şi transportului reziduurilor menajere din recipienţii proprii sau īnchiriaţi (containere, europubele, etc.), precum şi pentru depozitarea şi neutralizarea acestora la rampa ecologică Ovidiu.

Taxa de habitat este datorată numai de persoane fizice – locuitori ai Municipiului Constanţa.

Toate persoanele juridice care īşi desfăşoară activitatea permanentă sau temporară pe teritoriul administrativ al Municipiului Constanţa, nu plătesc taxa de habitat – dar trebuie să aibă īncheiate contracte directe cu prestatorii de servicii specializaţi pentru ridicarea, transportul, depozitarea şi neutralizarea deşeurilor produse, precum şi să contracteze şi să efectueze acţiunile necesare de dezinsecţie şi deratizare a sediilor şi punctelor de lucru ori de cāte ori este necesar.

Cuantumul taxei este de: 3 lei/lună/persoană

Sunt scutite de la plata taxei de habitat următoarele categorii de contribuabili:

A. veteranii de război, văduvele de război şi văduvele veteranilor de război care nu s-au recăsătorit;

B. persoanele fizice prevăzute la art. 1 şi 5 din Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu īncepere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate īn străinătate ori constituite īn prizonieri, republicat, cu modificarile şi completările ulterioare, precum şi īn alte legi.

 C. persoanele care au calitatea de luptători īn rezistenţa anticomunistă conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 214/1999.

Scutirea de la plata taxei de habitat, se acordă pe bază de cerere, proporţional cu perioada rămasă pānă la sfārşitul anului, īncepānd cu luna următoare celei īn care persoana īn cauză prezintă actele prin care se atestă īncadrarea īntruna din categoriile susmenţionate. Copia actului rămāne ca document oficial la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale, care īl certifica pentru conformitate.

Scutirea se acordă persoanelor deţinătoare de legitimaţii de veterani de război sau hotărāri care atestă calitatea de beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, cu modificarile şi completările ulterioare, precum şi īn alte legi.

Taxa de habitat se stabileşte pe baza declaraţiilor de impunere depuse la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale de către contribuabili, īn termen de 30 de zile de la data apariţiei oricărei modificări īn ceea ce priveşte numărul de persoane care locuiesc īn imobil.

Declararea se va face pe propria răspundere sub sancţiunile aplicate faptei de fals īn actele publice.

Īn vederea urmăririi corectitudinii declarării numărului de persoane existente īn fiecare apartament, asociaţiile de proprietari au obligaţia să furnizeze, ori de cāte ori este nevoie, informaţiile necesare legate de cele menţionate mai sus.

Īn vederea scăderii de la plata taxei de habitat persoana interesată va depune o cerere la care va anexa documente justificative. Scăderea de la plata taxei de habitat se face īncepānd cu data de īntāi a lunii următoare celei īn care se depune cererea.

Impunerea la plata taxei de habitat se face īncepānd cu data de īntāi a lunii următoare celei īn care este menţionată īn declaraţie.

Contribuabilii, persoane fizice, sunt obligaţi să depună declaraţia de impunere, chiar dacă aceştia beneficiază de reducere sau sunt scutiţi de la plata taxei de habitat.

Īn caz de deces scăderea taxei de habitat se efectuează cu data de īntāi a lunii următoare apariţiei acestei situaţii şi necesită depunerea copiei după certificatul de deces.

Taxa de habitat se plăteşte anual īn 2 rate egale, respectiv:

a) rata I, pānă la data de 31 martie inclusiv;

b) rata a II-a, pānă la data de 30 septembrie inclusiv.

Īn cazul īn care termenul de plată a taxei de habitat se īmplineşte īntr-o zi nelucrătoare, plata se consideră īn termen dacă se efectuează īn ziua lucrătoare imediat următoare.

Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei fiscale, se datorează după acest termen majorări de īntārziere de 2% calculate pentru fiecare lună sau fracţie de lună. Cuantumul majorărilor de īntārziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.

Sumele cu titlu de taxă de habitat datorate bugetului local de către persoanele fizice, de pānă la 50 lei inclusiv, se plătesc integral pānă la primul termen de plată.

Nedeclararea sau declararea eronată, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă īntre 60 lei si 240 lei.

Contravenţiilor prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau īn termen de cel mult 48 de ore de la data īncheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.

Responsabilitatea īncasării contravalorii taxei revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.

 

Modelul declaraţiei este următorul.

 

 

 

2. TAXA PENTRU TERENURILE APARŢINĀND DOMENIULUI PUBLIC ŞI PRIVAT AL MUNICIPIULUI CONSTANŢA PE CARE SUNT AMPLASATE CONSTRUCŢII CU CARACTER PROVIZORIU, RESPECTIV GARAJE 

 

Prezenta taxă este instituită ca taxă locală, īn temeiul prevederilor art. 283 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

Taxa se datorează pe perioada ocupării efective a domeniului public sau privat al Municipiului Constanţa, de construcţii cu caracter provizoriu – garaje.

Taxa este īn cuantum de 13 lei/m2/an.

Taxa pentru garajele de pe arterele de mai jos este de 39 lei/m2/an.


  1. BD. TOMIS
  2.  STR. MIHAI VITEAZU
  3.  STR.TRAIAN
  4.  STR. I.G. DUCA
  5.  BD. ELISABETA
  6.  STR. ŞTEFAN CEL MARE
  7.  BD. 1 MAI
  8.  BD. 1 DEC. 1918
  9.  BD. ALEX. LĂPUŞNEANU
  10.  STR. DEZROBIRII
  11.  BD. FERDINAND
  12.  BD. MAMAIA
  13.  STR. REMUS OPREANU
  14.  STR. BABA NOVAC
  15.  STR. SOVEJA
  16.  STR. ION RAŢIU
  17.  BD. I.C. BRĂTIANU
  18.  STR. MIRCEA CEL BĂTRĀN
  19.  STR. ELIBERĂRII
  20.  BD. AUREL VLAICU
  21.  STR. DISPENSARULUI
  22.  ŞOS. MANGALIEI
  23.  STR. POPORULUI
  24.  STR. I .L. CARAGIALE
  25.  STR. N. IORGA

 

Modificarea taxei pentru garajele care nu sunt vizibile de pe arterele menţionate mai sus se va face īn baza notei de constatare īntocmită şi transmisă de către Direcţia Poliţia Local㠖 Primăria Municipiului Constanţa.

Taxa se va plăti pentru suprafaţa ocupată de construcţia garajului (cu uşile īnchise) pe baza comunicării primite de la Primăria Municipiului Constanţa – Direcţia Poliţia Locală. Taxa se datorează pe perioada ocupării efective a domeniului public sau privat al Municipiului Constanţa, pānă la eliberarea suprafeţei ocupate.

Sunt scutite de la plata acestei taxe următoarele categorii de contribuabili:

A. veteranii de război;

B. persoanele fizice Prevăzute la art. 1 şi 5 din Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu īncepere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate īn străinătate ori constituite īn prizonieri, republicat, cu modificarile şi completările ulterioare, precum şi īn alte legi;

 C. persoanele care au calitatea de luptători īn rezistenţa anticomunistă conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 214/1999.

Scutirea de la plata taxei se aplică īncepānd cu prima zi a lunii următoare celei īn care persoana depune documentele justificative īn vederea scutirii.

Pentru a beneficia de scutire, persoanele īn cauză trebuie să prezinte copii ale actelor care le atestă īncadrarea īntruna din categoriile susmentionate, respectiv :

-          legitimaţie pentru veteranii de război;

-          hotărāre pentru beneficiarii Decretului-lege nr. 118/1990 şi ai Legii nr. 189/2000;

-          actul de identitate.

Pentru garajele dobāndite prin contracte de vānzare–cumpărare, contribuabilii au obligaţia de a depune o declaraţie la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale īn termen de 30 de zile de la data dobāndirii, la agenţia fiscală unde este arondată adresa de domiciliu a contribuabilului.

Īn cazul īn care ultima zi de depunere a documentaţiei pentru luarea īn evidenţă este o zi nelucrătoare, se consideră a fi depusă īn termen dacă se face īn ziua lucrătoare imediat următoare.

Garajele nou dobāndite se impun cu data de īntāi a lunii următoare celei īn care au fost dobāndite. Taxa se calculează proporţional cu perioada rămasă pānă la sfārşitul anului.

Īn cazul demolării garajului, Direcţia Poliţie Locală prin Serviciul Disciplina īn Construcţii şi Afişajul Stradal are obligaţia să comunice īn scris agenţiilor fiscale, īn termen de 15 zile, precizānd data desfiinţării pentru sistarea de la plată a garajului respectiv. Sistarea de la plata taxei se va opera cu data de īntāi a lunii următoare celei īn care a fost demolat garajul.

Īn situaţia demolării garajelor, Direcţia Poliţie Locală prin Serviciul Disciplina īn Construcţii şi Afişajul Stradal are obligaţia de a solicita de la Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local, situaţia debitelor la taxa de garaj la data demolării, pentru a le putea recupera, īn vederea evitării acumulării de debite restante.

Taxa se plăteşte anual īn 2 rate egale, respectiv:

a) rata I, pānă la data de 31 martie inclusiv;

b) rata a II-a, pānă la data de 30 septembrie inclusiv;

Īn cazul īn care termenul de plată a taxei de garaj se īmplineşte īntr-o zi nelucrătoare, plata se consideră īn termen dacă se efectuează īn ziua lucrătoare imediat următoare.

Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei fiscale, se datorează după acest termen majorări de īntārziere de 2% calculate pentru fiecare lună sau fracţie de lună. Cuantumul majorărilor de īntārziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.

Declararea cu īntārziere sau nedeclararea dobāndirii garajului, constituie contravenţie şi se sancţionează cu o amendă īntre 60 lei şi 240 lei.

Contravenţiilor prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau īn termen de cel mult 48 de ore de la data īncheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.

Responsabilitatea controlului revine Direcţiei Poliţia Locală prin Serviciul Disciplina īn Construcţii şi Afişajul Stradal.

Responsabilitatea īncasării contravalorii taxei revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.

 

Modelul pentru declaraţia de impunere:

                                                                                                         

 

 

3. TAXA FOLOSIRE TRAMĂ STRADALĂ DE CĂTRE AUTOVEHICULELE CONCEPUTE ŞI CONSTRUITE PENTRU TRANSPORTUL DE MĂRFURI PE RAZA MUNICIPIULUI CONSTANŢA PE STRĂZILE DE TRAFIC UŞOR, MEDIU ŞI GREU

 

Prezenta taxă este instituită ca taxă locală, īn temeiul prevederilor art. 283 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, fiind fundamentată de necesitatea utilizării reţelei de drumuri ce se află īn administrarea municipalităţii şi pentru contracararea efectelor nedorite ale tranzitării oraşului de către autovehiculele concepute şi construite pentru transportul de mărfuri, respectiv deteriorarea covorului asfaltic, poluarea, etc.

Este datorată de persoanele fizice şi juridice care deţin autovehicule concepute şi construite pentru transportul de mărfuri, pentru circulaţia pe străzile prevăzute īn prezenta hotărāre.

Este stabilită īn funcţie de masa totală maximă autorizată/masa īncărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor/masa īncărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor, după cum urmează:

a) pentru străzile de trafic uşor şi mediu:

 

Masa totală maximă autorizată/masa īncărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor/masa īncărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor autovehicule

Lei/luna

Lei/zi

1. Pānă la 2,5 tone inclusiv

40

4

2. Īntre 2,5 – 3,5 tone inclusiv

60

6

3. Īntre 3,5 – 5 tone inclusiv

90

9

 

b) pentru străzile de trafic greu*:

Masa totală maximă autorizată/masa īncărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor/masa īncărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor

Lei/luna

Lei/zi

1. Īntre 5 – 10 tone inclusiv

150

15

2. Īntre 10 - 20 tone inclusiv

300

30

3. Peste 20 tone (inclusiv cap tractor autotrenuri)

600

60

 

Pentru transporturile agabaritice speciale se va aplica taxa corespunzătoare traficului greu de peste 20 tone multiplicată de 3 ori. Īn cazul transporturilor agabaritice formate din mai multe platforme agabaritice acestea se vor taxa separat.

Vehiculele (remorci, platforme etc.) tractate de autovehiculele de marfă se taxează separat, īn funcţie de masa totală maximă autorizată/masa īncărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor/masa īncărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor.

Sunt exceptate de la plata taxei:

    a) vehiculele deţinute de unităţile Ministerului Apărării Naţionale;

    b) vehiculele deţinute de unităţile subordonate Ministerului Administraţiei şi Internelor;

    c) vehiculele specializate, utilizate īn exclusivitate pentru servicii de ambulanţă;

    d) vehiculele deţinute de serviciile de urgenţă, astfel cum sunt reglementate īn Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind īnfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 363/2002, cu modificările şi completările ulterioare;

    e) vehiculele care efectuează transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare īn cazul unor calamităţi sau dezastre naturale;

    f) vehiculele escortate de poliţie sau de jandarmerie, care nu se supun controlului īn interes de stat sau securitate naţională;

    g) autovehiculele care circulă pe traseele de transit (Bd. I.C. Brătianu de la intrarea īn Municipiul Constanţa pānă la intersecţia cu str. Pasajului; str. Pasajului de la intersecţia cu bd. I.C. Brătianu pānă la intersecţia cu bd. Aurel Vlaicu); bd. Aurel Vlaicu de la intersecţia cu str. Pasajului pānă la intersecţia cu DN 3C (sens giratoriu Real 2).

Conducătorii autovehiculelor concepute şi construite pentru transportul de mărfuri au obligaţia de a opri la punctele de taxare amplasate pe raza Municipiului Constanţa pentru obţinerea autorizaţiei zilnice. Autorizaţiile lunare se eliberează numai la punctele de īncasare amplasate īn agenţiile fiscale din cadrul Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.

Īn vederea eliberării “Autorizaţiei de circulaţie” solicitantul va īnainta o cerere tip la care va anexa următoarele: copia certificatului de īnmatriculare a societăţii, copia talonului sau a cărţii de identitate a autovehiculului pentru care se urmăreşte obţinerea autorizaţiei şi alte copii ale documentelor legale relevante.

Contravaloarea taxei poate fi achitată prin ordin de plată īn contul Primăriei Municipiului Constanţa deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa sau prin numerar la casieriile din cadrul agenţiilor fiscale ale S.P.I.T.V.B.L.

Pentru autorizaţii anuale eliberate pānă la data de 31.01.2013 pentru perioada 01.01.2013-31.12.2013, solicitantul beneficiază de o reducere de 10% din valoarea taxei rezultate.

Responsabilitatea achitării taxei şi a deţinerii autorizaţiei valabile revine īn exclusivitate utilizatorilor romāni, iar īn cazul utilizatorilor străini, aceasta revine īn exclusivitate conducătorului auto al vehiculului.

Prin utilizator se īnţelege - persoanele fizice sau juridice īnscrise īn certificatul de īnmatriculare, care au īn proprietate sau care, după caz, pot folosi īn baza unui drept legal vehicule īnmatriculate īn Romānia, denumite īn continuare utilizatori romāni, respectiv persoanele fizice ori juridice īnscrise īn certificatul de īnmatriculare, care au īn proprietate sau care, după caz, pot folosi īn baza unui drept legal vehicule īnmatriculate īn alte state, denumite īn continuare utilizatori străini.

Fapta de a circula fără a deţine autorizaţie valabilă constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă īntre 250 lei şi 1.000 lei pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată/masa īncărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor/masa īncărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor cuprinsă īntre 0-5 tone inclusiv, şi cu amendă īntre 1.000 lei şi 2.500 lei pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată/masa īncărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor/masa īncărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia motocicletelor peste 5 tone.

Aplicarea sancţiunii nu īnlătură obligaţia de plată a taxei.

Contravenţilor prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului
nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau īn termen de cel mult 48 de ore de la data īncheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.

Responsabilitatea īncasării taxei şi controlului revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.

Pentru īmbunătăţirea şi extinderea serviciului de īncasare a taxei şi de eliberare a autorizaţiei de circulaţie, Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local poate să negocieze şi să incheie, īn condiţiile legii, convenţii cu staţii publice de distribuire a carburanţilor auto īn limita unui comision de pānă la 10% din valoarea sumelor īncasate.

Responsabilitatea aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local şi Direcţiei Poliţia Locală din cadrul Primăriei municipiului Constanţa.

 

* LISTA STRĂZILOR CU TRAFIC GREU DIN MUNICIPIUL CONSTANŢA

 

Nr. Crt.

Denumirea străzii

Lungime carosabil

(Km)

Nr. benzi circ. īn secţiune

Lungime totală benzi (Km)

1.

I.C. BRĂTIANU (DN 3)

5

4~6

22

2.

Bdul FERDINAND (DN39)

1.9

4

7.6

3.

Şos. MANGALIEI+1MAI (DN39)

3.8

4~6

19

4.

Bdul AUREL VLAICU (DN2A – CENTURA VEST)

9.1

4

7.6

5.

Bdul TOMIS (DN2A)

4.6

4

18.4

6.

Bdul MAMAIA

11.5

4~6

59

7.

I.G. DUCA

0.8

4

3.2

8.

MIRCEA CEL BĂTRĀN

1.0

4

4

9.

ELIBERĂRII + I.L.CARAGIALE

2.6

4

10.4

10.

BABA NOVAC

2.9

2

5.8

11.

MIHAI VITEAZU

1.0

2

2

12.

ŞOS. DIN VII

0.9

2

1.8

13.

LILIACULUI

1.4

2

2.8

14.

HATMAN ARBORE

0.8

2

1.6

15.

PANDURULUI

0.9

2

1.8

16.

DEMOCRAŢIEI

1.0

2

2

17.

MEŞTERUL MANOLE

1.0

2

2

18.

VĀRFUL CU DOR

1.1

2

2.2

19.

Bdul MARINARILOR

1.0

2

2

20.

Str. VERDE

0.5

2

1

21.

ALBA IULIA

0.4

2

0.8

22.

CARAIMAN

1.9

2

3.8

23.

ŢEPEŞ VODĂ

0.4

2

0.8

24.

PETRU CERCEL

0.2

2

0.4

25.

BRIZEI

0.6

2

1.2

26.

DEZROBIRII + SOVEJA

6.2

4~6

30

27.

ALEX. LĂPUŞNEANU - 1 DECEMBRIE 1918

6.0

4~6

32

28.

PASAJULUI

0.3

2

0.6

29.

ŞTEFĂNIŢĂ VODĂ

1.3

2

2.6

30.

CIŞMELEI

0.7

2

1.4

31.

DOBRILĂ EUGENIU

1

2

2

32.

ADAMCLISI

0.4

2

0.8

33.

C-TIN BRĂTESCU

1

2

2

34.

CUMPENEI

1

2

6

35.

NICOLAE FILIMON

0.9

2

1.8

36.

THEODOR BURADA

0.7

2

1.4

37.

INDUSTRIALĂ

1.5

2

3

38.

CELULOZEI

1.4

2

2.8

39.

INTERIOARĂ II

0.9

2

1.8

40.

INTERIOARĂ III

0.6

2

1.2

41.

PRIMĂVERII

1.0

2

2

42.

PELICANULUI

1.0

2

2

43.

POPORULUI

0.9

2

1.8

44.

FRUNZELOR

1.3

2

2.6

45.

MARAMUREŞ

1.0

2

2

46.

CHILIEI

1.5

2

3

47.

NICOLAE IORGA

1.4

2

2.8

48.

ION RAŢIU

1.5

2

3

49.

I MAI VECHI

1.1

2

2.2

50.

ATELIERELOR

0.5

2

1

51.

DECEBAL

1.1

2

2.2

52.

UNIRII

2.5

2

5

53.

ION ROATĂ

0.5

2

1

54.

RĂSURI

1.1

2

2.2

55.

FULGERULUI

0.9

2

1.8

56.

DUMITRU MARINESCU

0.6

2

1.2

57.

SECERIŞ

0.2

2

0.4

58.

SPĂTAR N. MILESCU

0.6

2

1.2

59.

PARĀNG

0.2

2

0.4

60.

CORBULUI

0.5

2

1

 

 

 

Modelul cererii de acordare a autorizaţiei de circulaţie este următorul:

 

 

 

4. TAXA PENTRU IRIGAŢII SPAŢII VERZI ĪN STAŢIUNEA MAMAIA

 

Taxa constituie venit cu destinaţie specială, şi este fundamentată pe necesitatea īntreţinerii spaţiilor verzi din staţiunea Mamaia fiind utilizată pentru asigurarea activităţii de irigat şi implicit īntreţinerea spaţiului verde aflat pe domeniul public din staţiunea Mamaia.

Necesitatea taxei de irigat se impune avānd īn vedere că materialul dendrofloricol reprezentat de noua plantaţie de arbori, arbuşti, conifere şi flori anuale, este dependent de udatul la plantare şi frecvenţa zilnică a acestuia, această acţiune influenţānd procentul de prindere al plantelor.

Cuantumul taxei este de 31 lei/loc de cazare/an sau 31 lei/fiecare 15 m2 sau fracţiune/an.

Taxa se īncasează de la persoanele fizice şi juridice care deţin īn proprietate sau folosinţă spaţii de cazare īn staţiunea Mamaia, precum şi de la proprietarii spaţiilor de locuit situate īn staţiune, după momentul primei dări īn folosinţă a acestor spaţii de locuit, respectiv după momentul primei vānzări sau cedări a folosinţei prin īnchiriere, comodat, administrare, inclusiv folosire īn regim hotelier. Proprietarii spaţiilor de cazare nou construite au obligaţia depunerii declaraţiei ori de cāte ori pun īn folosinţă unul din spaţiile deţinute. Īn cazul īn care spaţiile de cazare sunt administrate de către o altă persoană decāt proprietarul (īn baza unui contract de īnchiriere, leasing, asociere īn participaţiune, locaţie de gestiune etc.) obligaţia declarării şi a plăţii taxei incumbă celui ce administrează īn mod concret facilitatea de cazare.

Documentul īn baza căruia se va face impunerea este certificatul de clasificare privitor la numărul de locuri de cazare eliberat de Ministerul Turismului pentru hoteluri şi alte spaţii de cazare, sau, după caz, schiţa cadastrală, sau orice alt document relevant din care să reiasă suprafaţa utilă pentru spaţiile de locuit.

Depunerea declaraţiei şi achitarea taxei pentru deţinătorii de spaţii de cazare se va face pānă la data de 15.07.2013.

Pentru spaţiile de locuit declaraţia se va depune la dobāndirea spaţiului respectiv, iar termenul de plată este data de 15.07 a anului respectiv.

Pentru imobilele dobāndite după īmplinirea termenului de depunere şi achitare a taxei, respectiv 15 iulie, plata se consideră īn termen dacă taxa datorată se plăteşte īnăuntrul unui termen de 30 de zile de la dobāndire, termen īn cadrul căruia contribuabilul are obligaţia să depună declaraţia de impunere pentru noua achiziţie, dar nu mai tārziu de ultima zi lucrătoare a lunii decembrie a anului fiscal respectiv.

Īn cazul īn care contribuabilul a achitat taxa pentru irigaţii spaţii verzi īn staţiunea Mamaia şi īn cursul aceluiaşi an fiscal īnstrăinează imobilul, scăderea se face proporţional cu perioada cuprinsă īntre data de īntāi a lunii următoare celei īn care s-a realizat īnstrăinarea şi sfārşitul anului fiscal, luāndu-se īn calcul suma īncasată la bugetul local.

Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei fiscale, se datorează după acest termen majorări de īntārziere de 2% calculate pentru fiecare lună sau fracţie de lună. Cuantumul majorărilor de īntārziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.

Constituie contravenţie nedepunerea, depunerea peste termen a declaraţiilor de impunere sau depunerea declaraţiilor de impunere eronate, şi se sanctionează cu amendă cuprinsă īntre 240 lei şi 600 lei pentru persoane fizice, respectiv īntre 960 lei şi 2.400 lei pentru persoane juridice.

Contravenţiilor prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau īn termen de cel mult 48 de ore de la data īncheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.

Responsabilitatea īncasării taxei, controlului şi aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.

 

Modelul declaraţiei de impunere pentru persoanele fizice este:

 

Modelul declaraţiei de impunere pentru persoane juridice este:

 

 

5. TAXA ANUALĂ PENTRU FIECARE STAŢIE FIXĂ PENTRU TELEFONIE MOBILĂ

 

Prezenta taxă este instituită ca taxă locală, īn temeiul prevederilor art. 283 alin. 1 şi 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, fiind fundamentată pe impactul negativ asupra mediului īnconjurător generat de staţiile de telefonie mobilă, precum şi de utilizarea domeniului şi infrastructurii publice.

Cuantumul taxei: 3.562 lei/an pentru fiecare amplasament de staţie fixă.

La declararea acestei taxe operatorul de telefonie mobilă va prezenta:

-                     actele societăţii (certificat de īnregistrare, cod fiscal);

-                     autorizaţiile de funcţionare eliberate de Inspectoratul General al Comunicaţiilor pentru fiecare amplasament de staţie fixă utilizat de operatorul de telefonie mobilă;

-                     declaraţie pe proprie răspundere privind numărul de amplasamente de staţie fixă pentru telefonie mobilă utilizate pe raza Municipiului Constanţa.

Operatorii de telefonie mobilă vor depune declaraţia pānă la data de 31 martie a fiecărui an.

Taxa se achită anual īn două rate egale, respectiv:

a)               rata I, pānă la data de 31 martie inclusiv;

b)               rata II, pānă la data de 30 septembrie inclusiv.

Operatorii de telefonie mobilă care īnfiinţează sau desfiinţează amplasamente de staţii fixe de telefonie au obligaţia de a depune o declaraţie de impunere corespunzătoare noii situaţii, īn termen de 30 de zile de la data modificării intervenite.

Īn cazul īnfiinţării de noi amplasamente după īmplinirea termenului de plată, respectiv 30 septembrie, plata se consideră a fi făcută īn termen dacă sumele datorate se vor achita īn 30 de zile de la data modificării intervenite.

Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei fiscale, se datorează după acest termen majorări de īntārziere de 2% calculate pentru fiecare lună sau fracţie de lună. Cuantumul majorărilor de īntārziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.

Constituie contravenţie depunerea peste termen a declaraţiilor de impunere sau depunerea declaraţiilor de impunere neconforme cu realitatea, şi se sancţionează cu amendă cuprinsă īntre 960 lei şi 2.400 lei.

Contravenţiilor prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau īn termen de cel mult 48 de ore de la data īncheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.

Responsabilitatea īncasării taxei, controlului şi aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Modelul declaraţiei este următorul:

 

 

 

 

 

 

6. TAXA PENTRU CREŞTEREA GRADULUI DE LINIŞTE ŞI SIGURANŢĂ ĪN DERULAREA ACTIVITĂŢILOR ECONOMICE ĪN CONSTANŢA, MAMAIA ŞI SAT VACANŢĂ

 

Taxa constituie venit cu destinaţie specială şi este fundamentată de necesitatea menţinerii condiţiilor civilizate de trai īn locurile publice. Se utilizează pentru paza unor bunuri publice, pentru prevenirea şi combaterea infracţiunilor şi a faptelor ilicite, antisociale, manifestate prin cerşetorie, furturi, tālhărie şi prostituţie, pentru combaterea comerţului stradal neorganizat, prevenirea depunerilor de moloz şi gunoi menajer şi pentru prevenirea lipirii de afişe pe faţadele clădirilor, stālpi şi copaci.

Taxa va fi achitată de toţi contribuabilii persoane juridice şi persoane fizice autorizate care desfăşoară activităţi economice pe raza Municipiului Constanţa, īn staţiunea Mamaia sau Sat Vacanţă, cu excepţia celor ce au īn administrare complexuri hoteliere, aceştia datorānd taxa numai pentru suprafeţele destinate activităţilor de alimentaţie publică şi spaţiilor comerciale.

Taxa se achită pentru spaţiile utilizate īn desfăşurarea activităţilor economice, fiind stabilită īn funcţie de suprafaţa utilă a locaţiei.

Taxa va fi plătită de către utilizator, iar īn cazul spaţiilor care formează centre comerciale şi pieţe agroalimentare, taxa va fi achitată de către proprietar sau locator, după caz.

Sunt scutiţi de la plata taxei următoarele categorii de contribuabili:

A.              veteranii de război, văduvele de război şi văduvele veteranilor de război care nu s-au recăsătorit;

B.              persoanele care desfăşoară activităţi de producţie, īnsă doar pentru spaţiile afectate de această activitate ;

Taxa este stabilită diferenţiat īn funcţie de obiectul de activitate şi suprafaţa utilă prevăzută īn schiţa activului contribuabilului, astfel:

 

ZONA MAMAIA ŞI SAT VACANŢĂ

Nr.

Crt.

ACTIVITATEA

TAXA (lei /an)

1.

Unităţi de agreement

530, indiferent de suprafaţă

2.

Unităţi din activitatea de alimentaţie publică.Vezi zonarea Anexă (Mamaia şi Sat Vacanţă)

S£150m2= 538

S>150m2= 1.096

3.

Spaţii comerciale, prestări servicii, sediu social şi puncte de lucru (suprafaţă utilă)

S£50m2= 11

50<S<100m2= 330

100 m2>S= 538

4.

Bănci, societăţi de leasing, societăţi de asigurare-reasigurare (suprafaţă utilă)

S£200m2=5.524

S>200m2=18.261

5.

Case de amanet, case de schimb valutar, societăţi de intermedieri credite, societăţi de tranzacţionare a titlurilor de valoare pe piaţă, societăţi de brokeraj, agenţi de asigurare (suprafaţă utilă)

S£50m2= 550

S>50m2= 1.105

 

Taxele nu se īncasează pentru amplasamentele de pe plajă indiferent de activităţile ce se desfăşoară pe plajă.

 

 

 

ZONA CONSTANŢA

Nr. crt.

ACTIVITATEA

TAXA ( lei /an )

1.

Unităţi din activitatea de alimentaţie publică (suprafaţă utilă)

S£100m2= 11

S>100m2= 1.411

2.

Spaţii comerciale, prestări servicii, sediu social şi puncte de lucru (suprafaţă utilă)

S£100m2= 11

100 m2<S£200m2= 1.105

S>200m2= 5.524

3.

Centre comerciale ce desfăşoară activitate comercială (suprafaţă utilă)

S£100m2= 11

100 m2<S£500m2=5.524

500m2<S£2000m2=11.025

2000m2<S£4000m2=16.535

S>4000m2= 44.099

4.

Pieţe agro-alimentare (suprafaţă utilă)

S£100m2= 11

100 m2<S£1000m2=1.411

1000m2<S£2000m2=2.525

S>2000m2=5.524

5.

Depozite comerciale (suprafaţă utilă)

S£100m2= 11

100 m2<S£200m2=538

S>200m2=1.107

6.

Bănci, societăţi de leasing, societăţi de asigurare-reasigurare (suprafaţă utilă)

S£200m2=5.524

S>200m2=18.261

7.

Case de amanet, case de schimb valutar, societăţi de intermedieri credite, societăţi de tranzacţionare a titlurilor de valoare pe piaţă, societăţi de brokeraj, agenţi de asigurare (suprafaţă utilă)

S£50m2= 550

S>50m2= 1.105

 

Zonele din Mamaia şi Sat Vacanţă sunt următoarele:

Zona A

Zona Satul de Vacanţă;

Zona Alee Perla cuprinsă īntre bd. Mamaia şi Complexul Comercial de lāngă bazine;

Zona Faleză cuprinsă īntre Hotel Parc şi Bufet Jupiter – Junona;

Zona cuprinsă īntre Complex Melody şi zona Cazino;

Zona cuprinsă īntre Hotel Riviera şi Hotel Majestic;

Zona B (Reducere 10 %)

Zona cuprinsă īntre Debarcader Neptun şi Restaurant Cherhana;

Zonele neincluse īn Zona A şi care nu intră sub incidenţa Zonei C;

Zona C (Reducere 20%)

Zona cuprinsă īntre Bd. Mamaia şi malul Lacului Siutghiol;

Zona Camping Tabara Turist.

 

Īn cazul unităţilor cu mai multe puncte de lucru, sucursale, agenţii a căror suprafaţă pentru fiecare īn parte este mai mare de 100 mp., taxa se va calcula pentru fiecare punct īn parte, la valoarea cea mai mică (după īncadrarea fiecărui punct de lucru īn tabelele mai sus menţionate) īnmulţită cu numărul de locaţii.

Contribuabilul are obligaţia de a declara suprafaţa utilă deţinută, pe baza documentelor justificative de deţinere a spaţiului, prin completarea unei declaraţii de impunere īn două exemplare.

Pentru Constanţa taxa se achită anual īn 2 rate, respectiv:

a)     rata I, pānă la data de 31 martie inclusiv;

b)     rata a II-a, pānă la data de 30 septembrie inclusiv;

Pentru Mamaia, Sat Vacanţă, taxa se achită integral pānă la data de 01.07.2013.

Īn cazul contribuabililor care se īnfiinţează īn cursul anului fiscal, al deschiderii/īnchiderii de puncte de lucru, precum şi īn cazul modificărilor aduse statutului/actului constitutiv, contribuabilii au obligaţia depunerii declaraţiei de impunere īn termen de 30 de zile de la īnfiinţarea sau de la intervenirea modificării.

Īn cazul contribuabililor care se īnfiinţează sau deschid puncte de lucru după īmplinirea termenelor scadente de plată a taxei, respectiv 30 septembrie/1 iulie, plata se consideră īn termen dacă taxa datorată se plăteşte īn cadrul unui termen de 30 de zile de la data īnfiinţării sau modificării aduse actului constitutiv/ statutului/ autorizaţiei de funcţionare, după caz.

Calculul taxei se face proporţional cu perioada cuprinsă īntre data de īntāi a lunii următoare celei īn care contribuabilul s-a īnfiinţat sau a adus modificări actului constitutiv/ statutului/ autorizaţiei de funcţionare şi sfărşitul anului fiscal.

Īn cazul īn care contribuabilul a achitat taxa privind creşterea gradului de linişte şi siguranţă īn derularea activităţilor economice şi īn cursul aceluiaşi an fiscal aduce modificări actului constitutiv/statutului sau autorizaţiei de funcţionare, după caz, īn sensul īnchiderii unui punct de lucru, scăderea se face proporţional cu perioada cuprinsă īntre data de īntāi a lunii următoare celei īn care s-a realizat modificarea şi sfārşitul anului fiscal, luāndu-se īn calcul suma īncasată la bugetul local.

Pentru neplata la termenul scadent a obligaţiei fiscale, se datorează după acest termen majorări de īntārziere de 2% calculate pentru fiecare lună sau fracţie de lună. Cuantumul majorărilor de īntārziere poate fi modificat prin legile bugetare anuale.

La declaraţia de impunere, agentul economic are obligaţia de a anexa īn fotocopie următoarele documente:

-    certificat de īnregistrare la Camera de Comerţ ;

-    actul de proprietate sau deţinere (concesiune, īnchiriere, asociere, etc.)

-    schiţa activului vizată de o persoană autorizată.

Īn situaţia īn care pe parcursul anului fiscal nu au intervenit modificări faţă de declaraţia depusă īn anul precedent care să conducă la recalcularea taxei, contribuabilul nu mai are obligaţia depunerii unei noi declaraţii anuale. Īn acest caz, declaraţia depusă īn anul 2012 sau īn anii precedenţi reprezintă titlu de creanţă al contribuabilului pentru calcularea şi emiterea deciziei de impunere la plata taxei pentru anul 2013.

Constituie contravenţii:

-    depunerea peste termen a declaraţiilor;

-    nedepunerea declaraţiilor;

-    depunerea declaraţiilor cu informaţii eronate;

-    nedeclararea īn termen de 30 de zile a modificărilor aduse statutului/actului constitutiv īn cazul persoanelor juridice, precum şi īn autorizaţiile de funcţionare, īn cazul persoanelor fizice autorizate şi asociaţiilor familiale cu privire la īnchiderea/deschiderea de puncte de lucru

Contravenţiile prevăzute mai sus se sancţionează cu amendă de la 240 lei la 600 lei, īn cazul persoanelor fizice autorizate şi asociaţiilor familiale, şi cu amendă de la 960 lei la 2400 lei īn cazul persoanelor juridice.

Contravenţiilor prevăzute mai sus li se aplică dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv posibilitatea achitării, pe loc sau īn termen de cel mult 48 de ore de la data īncheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, a jumătate din minimul amenzii.

Responsabilitatea īncasării taxei, controlului şi aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.

 

Modelul declaraţiei este următorul: