Sunt
Persoana Fizica
Sunt
P. F.
P. J.
Sunt
Persoana Juridica
Sunt
P. J.
P. F.

Reportaj ANSSI privind serviciile online


 

                                  Surpriza de la malul marii – reportaj

 

Pe 25 si 26 octombrie am fost invitat la Constanta, la super-evenimentul Jump to Smart 2.0 Constanta – Seaport of Smart Business Opportunities (http://www.romania-smart.ro/conferinta-jump-to-smart-2-0), organizat de Asociatia Brainstorming si Ambasada Olandei, cu sprijinul Primariei Constanta, FNGCIMM, si al unor companii precum Renault, SAP, Telekom, CymbIoT, Renault, Obermeyer. Intregul eveniment a beneficiat de coverage media din partea Agerpres si Radio Romania Actualitati, si a fost transmis live pe Internet. Ca si la editia precedenta, marcata de participarea unor personalitati precum Primarul Capitalei, Doamna Gabriela Firea, membri ai guvernului, primari de municipii, reprezentati ai Administratiei Prezidentiale, ambasadori, reprezentanti ai Comisiei Europene, lideri de organizatii nationale si internationale cu preocupari in domeniul administratiei, finantelor, energiei si transportului inteligent, asociatia noastra s-a alaturat organizatorilor de la Asociatia Brainstorming in sustinerea conferintei (http://anssi.ro/2017/10/26/24-25-octombrie-anssi-la-jump-to-smart-2-0-constanta/).

Evenimentul a demonstrat ca primaria Constanta a pregatit un plan de parcurs “catre Smart City”, cu investitii semnificative, menit a transforma fundamental urbea. Primarul Decebal Fagadau a aratat nu doar ce urmeaza si ce isi doresc sa realizeze ci si ceea ce s-a facut deja, un exemplu grozav fiind parcarea inteligenta din centrul orasului implementata de Telekom.

Participarea Excelentei Sale, Doamnei Stella Ronner-Grubacic, Ambasadorul Tarilor de Jos, si a numerosilor reprezentanti ai unor companii olandeze relevante, a fost inca un indicator al potentialului Constantei, al doilea oras din Romania (dupa Bucuresti) ca PIB/cap de locuitor. De asemenea, remarcam preocuparea si implicarea fostului ministru al economiei, actualul presedinte al FNGCIMM, domnul Alexandru Petrescu, precum si prezenta unor reprezentanti ai finantatorilor internationali, inca o dovada ca in Constanta lucrurile avanseaza.

Intreg evenimentul a fost generos prin informatii: planurile orasului, exemplele de bune practici din Olanda, parcarea inteligenta, vizita in Portul Constanta, dar pentru mine marea surpriza a reprezentat-o sistemul gestionat de Serviciul Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local.

Mi-am amintit imediat de perioada pe care am petrecut-o in administratie, de OG nr. 24/2002 privind incasarea prin mijloace electronice a impozitelor si taxelor locale, HG nr. 181/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind implementarea Sistemului electronic de incasare a impozitelor si taxelor locale, de Directiva privind serviciile si Punctul de Contact Unic al Romaniei de la ASSI (2009) si de multe alte initiative si sisteme de eGuvernare si eAdministratie atat de utile pentru cetatenti, firme si stat, dar, din pacate, atat de greu de „nascut”. Ei bine, la Constanta le-am vazut mergand si as vrea sa vi le prezint. Iar pentru ca un clip video spune mult mai multe decat as putea eu sa scriu, va invit sa le urmariti pe urmatoarele:

https://drive.google.com/file/d/1ErFiJbC8OlSJFHbxRkxDhQkO86wZgUEt/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1FO_xpk-Q07yf02ukkE9LWFQ0oWsJ8uRv/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1eIsyHCK5SEZmCuPsUNOi0fOJSL5NU_my/view?usp=sharing

Si, da, chiar functioneaza!

image002

Serviciul Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local s-a desprins din aparatul propriu al Primăriei Municipiului Constanța în anul 2001, pentru eficientizarea activității de încasare și optimizare a serviciilor către populație, căpătând astfel alți parametri decizionali prin personalitate juridică proprie și atributul de ordonator terțiar de credite.

Pe parcursul acestor ani, instituția a dezvoltat platforma online menită să vină în sprijinul contribuabililor în scopul eficientizării procesului de soluționare a cerințelor cetățenilor și de reducere a timpului de așteptare în acest sens, avem următoarele servicii distincte:

„Plata online a impozitelor” (cu autentificare) – Plata online a impozitelor, vizionarea patrimoniului, vizionarea plăților efectuate, precum și plata amenzilor și a altor taxe;

Plata online a amenzilor și a altor taxe” (fără autentificare): Amenzi contravenționale, Amenzi circulație, taxe judiciare de timbru, taxe eliberare certificate și altele;

„Certificat fiscal” (cu autentificare) – Obținerea certificatelor fiscale, altele decât pentru vânzare;

Înscriere în audiență” (fără autentificare) – Înscrierea în audiență la unul dintre șefii de compartimente;

Află unde este cererea ta” (fără autentificare) – Verificarea stadiului documentelor înregistrate

Verifică document emis” (fără autentificare) – Verificarea autenticității unui certificat de atestare fiscală; verificarea existenței unei autorizații de tramă stradală emisă pentru un autovehicul; verificarea autenticității unei fișe de înmatriculare auto;

Declarații fiscale” (cu sau fără autentificare) – Depunerea online a declarațiilor fiscale și atașarea documentelor justificative scanate;

Etax Mobile” – Plata prin intermediul telefonul mobil, prin intermediul aplicației Etax Mobile SPIT, dezvoltată pentru Android și iOS. Începând cu anul 2016, instituția a implementat codul QR pe înștiințările de plată și somații, cod ce face posibilă plata fără autentificare prin intermediul aplicației Etax Mobile.

Începând cu anul 2010 toate documentele intrate în instituție, în legătură cu modificările asupra situației fiscale ale contribuabililor, au fost scanate rezultând astfel o arhivă electronică solidă, iar pentru anul 2018 si-au propus sa implementeze posibilitatea accesarii de către contribuabili, prin platforma Etax, a documentelor personale, arhivate electronic. Acest nou serviciu va fi disponibil la cerere.

Rezultatul? Rata de colectare a crescut spectaculos, ceea ce cred ca si-ar dori orice administratie din tara!

A fost greu, a fost usor? Greu, mi-au spus, dar acum sunt in situatia de a propune altor administratii similare o solutie performanta la cheie.

Mai multe ii las pe ei sa spuna, le stiu mult mai bine! Eu mai vreau doar sa-i felicit si sa le doresc succes in continuare pentru ca toti cei care iubim marea suntem un pic constanteni, nu-i asa? 

 

Multumim ANSSI (Asociatiei Nationale pentru Securitatea Sistemelor Informatice) pentru articolul publicat in legatura cu evenimentul Jump to Start 2.0 Constanta, unde s-au prezentat planurile orasului, exemple de bune practice din Olanda, parcarea inteligenta, si nu in ultimul rand, platforma online E-tax pentru eficientizarea activitatii de incasare si optimizare a serviciilor catre populatie. 

Puteti citi intregul articol cu un simplu click mai jos. 

 http://anssi.ro/2017/12/11/surpriza-de-la-malul-marii-reportaj

Click to listen highlighted text!