Conștientizarea calității – a face ceea ce trebuie
Ziua Mondială a Calității este celebrată anul acesta la nivel global în săptămâna 7-11 noiembrie și are ca tematică “Conștientizarea calității – a face ceea ce trebuie”.
Calitatea serviciilor reprezintă un aspect important al performanţei în orice organizaţie din sectorul public. În acest context, încă din anul 2006, SPIT Constanța obținea certificarea pe cerințele standardului ISO 9001 “Sistem de management al calității”, o garanție a nivelului performanței generale în direcția calității, în prezent instituția fiind la a 4-a recertificare pe cerințele standardului.
Având în vedere unul dintre principiile sistemului de management al calității, respectiv “Orientarea către client”, conform căruia “organizațiile depind de clienții lor și de aceea ar trebui să înțeleagă necesitățile curente și viitoare ale acestora, ar trebui să satisfacă cerințele clientului și să se preocupe să depășească așteptările acestuia”, SPIT a manifestat preocupare continuă cu privire la aceste aspecte luând o serie de măsuri în acest sens.
Instituția a dezvoltat servicii ONLINE sub motto-ul “Online e mai simplu”, astfel încât să permită accesarea operațiunilor fiscale direct de acasă sau de la birou, prin platforma online e-Tax, disponibilă pe website-ul instituției www.spit-ct.ro, în varianta desktop sau pe dispozitivele mobile, prin descărcarea aplicației din AppStore sau Google PlayStore.
Astfel, pe website-ul instituției www.spit-ct.ro se regăsește secțiunea “Servicii Online”, unde pot fi accesate serviciile dezvoltate, printre care amintim Programări online, Plată impozite și Taxe, Plată amenzi/Alte Taxe, Declarații fiscale, Certificat fiscal cu autentificare, Verifică document emis.
Tot ca o dovadă a creșterii calității serviciilor publice, sunt și sugestiile contribuabililor colectate prin “Sistemul de evaluare a gradului de satisfacție al contribuabililor”, disponibil pe dispozitivele mobile, tip tabletă, instalate în spațiile în care se desfășoară activitatea de lucru cu publicul, respectiv pe website-ul instituției prin Chestionarul de evaluare, sugestii ce sunt analizate și implementate în funcție de oportunitatea acestora.
SPIT Constanța și-a extins sfera de responsabilitate, nu numai pentru contribuabili și angajați, ci și pentru mediu și societate prin implementarea standardelor ISO 14001:2015 Sistem de Management de Mediu, ISO 45001:2018 Sistem de Management al Sănătății și Securității în Muncă și ISO 27001:2013 Sistem de Management privind Securitatea Informației, demonstrând astfel că este lider de performanţă în sectorul instituţiilor publice locale şi un model de profesionalism şi integritate!