Skip Navigation LinksPrima pagina > Stiri arhivate >

Sediul SPIT din bulevardul Tomis nr. 112
16.02.2017

 Stimati constanteni,

Cu siguranta majoritatea dintre dumneavoastra care aveti bunuri pe raza municipiului Constanta ati observat in ultimii 15 ani o crestere continua a calitatii serviciilor publice oferite de catre institutia noastra. Daca in urma cu 15 ani impozitele se plateau asteptand la cozi de aproape jumatate de kilometru, pe cinci randuri, contribuabilii fiind flancati de garduri si de jandarmi, in prezent plata impozitelor si prestarea serviciilor fiscale se realizeaza in conditii similare celor din institutiile publice din tarile europene. Contribuabilii constanteni beneficiaza acum de sali de asteptare aerisite, cu acces la Internet, organizate cu bonuri de ordine si dotate cu mobilier specific, iar media timpului de asteptare la ghisee a fost mult redusa, 15 minute pentru serviciile fiscale si 10 minute pentru plata impozitelor si a taxelor locale.

http://www.spit-ct.ro/images/ieri-si-azi/Agentia%201/2002.jpg

http://www.spit-ct.ro/images/ieri-si-azi/Agentia%206/2017.jpg

Urmare a afirmatiilor tendentioase vehiculate in spatiul public in legatura cu imobilul inchiriat pe bulevardul Tomis nr. 112 si pentru ca persoanele interesate sa isi poata formula in cunostinta de cauza o opinie asupra necesitatii, oportunitatii si eficientei mutarii unei importante parti a activitatii institutiei in acest imobil, conducerea SPIT face urmatoarele precizari:

 

Necesitatea mutarii unei parti a activitatii institutiei intr-un nou sediu a venit in contextul in care doua dintre imobilele in care institutia isi desfasura activitatea inca de la momentul infiintarii sale, respectiv cel de pe str. Atelierelor si cel de pe str. Grivitei, au fost restituite fostilor proprietari prin hotarari judecatoresti definitive. 

In ceea ce priveste sediul institutiei din str. Sulmona nr. 22, pentru perioada de valabilitate ramasa din contractul de inchiriere (2018), acesta gazduieste Agentia Fiscala nr. 3. De asemenea, institutia are in vedere ca in zona peninsulara, in viitorul apropiat, vor fi instituite restrictii de circulatie.

 

In plus, de la momentul infiintarii institutiei pana in prezent, in special in ultima perioada datorita numeroaselor modificari legislative, volumul documentelor depuse de catre contribuiabili a crescut semnificativ, fapt ce solicita in mod constant alocarea unor spatii suplimentare de arhivare. Potrivit dispozitiilor legale arhiva institutiei nu poate fi distrusa sau depozitata in alte spatii decat cele in care ne desfasuram activitatea, fiind aferenta rolurilor fiscale pe care se lucreaza zilnic, unele documente datand inca din perioada interbelica.

 

In acest context corelat cu necesitatea continuarii activitatii intr-o zona centrala a orasului la care toti contribuabilii, inclusiv cei care nu dispun de mijloace de transport personale, au acces precum si cu faptul ca sediul se afla in proximitatea celorlalte institutii cu care SPIT conlucreaza (Primaria, Prefectura, instantele de judecata, Casa Judeteana de Pensii, I.P.J., O.C.P.I., etc.) s-a decis mutarea unor servicii in imobilul din bulevardul Tomis.

 

Agentia fiscala nr. 6 mutata in noul sediu din bulevardul Tomis nr. 112, al carui contract il atasam, (http://www.spit-ct.ro/resources/content/files/contract_locatiune.PDF), a fost organizata dupa un concept care raspunde cerintelor impuse de standardele de calitate – mediu – sanatate si securitate in munca recunoscute la nivel european, respectiv ISO 9001, ISO 14001 si OHSAS 18001.

 

Chiria platita de institutie pentru acest imobil este de 9 EUR/mp fara TVA, in conditiile in care constructia este noua, iar compartimentarile necesare specificului activitatii noastre au fost realizate de catre proprietar. In ceea ce priveste nivelul chiriei, in urma studierii ofertelor primite, precum si a anunturilor referitoare la imobilele care prezinta aceleasi caracteristici si care ar fi fost disponibile pentru inchiriere, s-a concluzionat ca o chirie de 9 EUR/mp fara TVA se afla sub nivelul pietei pentru cladiri similare acesteia. Amintim de asemenea ca, prealabil alegerii acestui imobil, institutia si-a manifestat public in mod repetat, inclusiv prin presa, intentia de inchiriere a unui nou sediu. 

 

Precizam ca inchirierea imobilelor de catre autoritatile publice este exceptata de la procedurile de achizitie publica prevazute de Legea nr. 98/2016, dupa cum era exceptata si in reglementarile legale anterioare, respectiv O.G. nr.  34/2006.

In perioada urmatoare, va fi organizata si anuntata in timp util  o zi a portilor deschise, cel mai probabil dupa prima scadenta de plata a impozitelor si taxelor locale, respectiv dupa data de 31 martie 2017. 

Program de lucru cu publicul


Luni, Marti, Miercuri, Vineri /  8:30 - 16:30
Joi /  8:30 - 18:30
Sambata, Duminica /  Inchis