ANUNȚ EXAMEN PROMOVARE ÎN GRAD PROFESIONAL
În conformitate cu prevederile art. 478 şi al art. 479 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 156 din Anexa 10 a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Serviciul Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local Constanța organizează la sediul din bd. Tomis nr. 112, Constanța examen de promovare în grad profesional pentru următoarele funcții publice de execuție:
| Nr. crt. | Funcția publică | Clasa | Grad profesional deținut | Structura funcțională | Grad profesional după promovare |
| 1. | inspector | I | asistent | serviciul Financiar Contabilitate | principal |
| 2. | inspector | I | asistent | serviciul Urmărire și Executare Silită | principal |
| 3. | inspector | I | asistent | serviciul Agenția Fiscală nr. 2 | principal |
| 4. | inspector | I | principal | serviciul Resurse Umane, Salarizare, SSM, Comunicare | superior |
| 5. | inspector | I | principal | serviciul Tehnic Investiții și Managementul Documentelor | superior |
| 6. | inspector | I | principal | serviciul Tehnic Investiții și Managementul Documentelor | superior |
| 7. | inspector | I | principal | serviciul Informatizare, Calitate și Managementul Informației | superior |
| 8. | inspector | I | principal | serviciul Informatizare, Calitate și Managementul Informației | superior |
| 9. | inspector | I | principal | serviciul Informatizare, Calitate și Managementul Informației | superior |
| 10. | inspector | I | principal | serviciul Urmărire și Executare Silită | superior |
| 11. | inspector | I | principal | serviciul Agenția Fiscală nr. 1 | superior |
| 12. | inspector | I | principal | serviciul Agenția Fiscală nr. 2 | superior |
| 13. | inspector | I | principal | serviciul Agenția Fiscală nr. 4 | superior |
| 14. | inspector | I | principal | serviciul Agenția Fiscală nr. 4 | superior |
| 15. | inspector | I | principal | serviciul Agenția Fiscală nr. 5 | superior |
| 16. | inspector | I | principal | serviciul Agenția Fiscală nr. 6 | superior |
| 17. | inspector | I | principal | serviciul Agenția Fiscală nr. 6 | superior |
| 18. | referent | III | principal | serviciul Tehnic Investiții și Managementul Documentelor | superior |
| 19. | referent | III | principal | serviciul Tehnic Investiții și Managementul Documentelor | superior |
| 20. | referent | III | asistent | serviciul Tehnic Investiții și Managementul Documentelor | principal |
CONDIȚII DE PARTICIPARE LA EXAMEN:
Candidații trebuie să îndeplinească condițiile generale prevăzute de art. 479 alin. (1) cu excepția literei b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:
- să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;
- să fi obţinut cel puţin calificativul „bine” la evaluarea performanţelor individuale în ultimii 2 ani de activitate;
- să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile Codului administrativ.
Dosarele de înscriere la examen se depun la sediul Serviciul Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local Constanța, respectiv în perioada 11 noiembrie – 02 decembrie 2025, inclusiv, şi conțin în mod obligatoriu următoarele documente:
- Formularul de înscriere;
- copie de pe carnetul de muncă sau adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;
- copii de pe rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani de activitate;
- adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării situaţiei disciplinare a funcţionarului public, în care se menţionează expres dacă acestuia i-a fost aplicată o sancţiune disciplinară, care să nu fi fost radiată;
Copiile de pe actele de mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de examen.
CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A EXAMENULUI:
- proba scrisă, în data de 15 decembrie 2025, ora 13.00, la sediul Serviciul Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local Constanța din bd. Tomis nr. 112, Constanța;
- proba interviu, în termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul instituției, doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.
Bibliografia/tematica
serviciul Financiar Contabilitate
inspector clasa I grad principal
- Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale (integral);
- Ordinul nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia (integral);
- Ordinul nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii (integral).
serviciul Resurse Umane, Salarizare, SSM, Comunicare
inspector clasa I grad superior
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare ( cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare);
- Legea – cadru nr. 153/2017 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare (integral);
- Hotărârea de Guvern nr. 250/1992 privind concediul de odihnă şi alte concedii ale salariaţilor din administraţia publică, din regiile autonome cu specific deosebit şi din unităţile bugetare, cu modificările şi completările ulterioare (integral);
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănatate (integral);
- Hotărârea de Guvern nr. 1066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesională a funcționarilor publici (integral).
serviciul Tehnic Investiții și Managementul Documentelor
inspector clasa I grad superior/ referent clasa III grad superior
– Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile poștale, actualizată;
– Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, actualizată (integral);
– Hotărârea nr. 301/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, actualizată (integral);
– Hotărârea de Guvern. nr. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, actualizată (integral);
– Ordinul nr. 71/23.04.2020 pentru modificarea și completarea Procedurii privind verificările și reviziile tehnice ale instalațiilor de utilizare a gazelor naturale, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 179/2015 (integral).
serviciul Tehnic Investiții și Managementul Documentelor
referent clasa III grad superior/ referent clasa III grad principal
– Legea nr. 16/1996 a Arhivelor Naționale, cu modificările şi completările ulterioare (integral);
– Instrucțiuni privind activitatea de arhivă la creatorii și deținătorii de documente, aprobate de conducerea Arhivelor Naționale prin Ordinul de zi nr. 217 din 23 mai 1996 (integral);
– Normativ privind caracteristicile tehnico-funcţionale ale spațiilor și echipamentelor de depozitare și conservare a arhivelor aflate în administrarea creatorilor publici și privați de arhivă aprobat prin Ordinul de Zi pe Unitate al Directorului Arhivelor Naționale nr. 235/05.07.1996 modificat și completat cu Dispozițiile Zilnice ale Directorului Arhivelor Naționale nr. 39 din 26.02.2015 și nr. 131/14.07.2020 (integral).
serviciul Informatizare, Calitate și Managementul Informației
inspector clasa I grad superior
– Legea nr. 214/2024 privind utilizarea semnăturii electronice, a mărcii temporale şi prestarea serviciilor de încredere bazate pe acestea (integral);
– Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice (integral);
– SR ISO/CEI 27001:2022, Tehnologia informației. Tehnici de securitate. Sisteme de management al securității informației (integral);
– Regulament nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulație a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) (integral);
– Sisteme de operare Windows-Sistem de operare Windows 11 – user Manual for Microsoft 11 PRO/ Microsoft Office: Word, Excel, Acces, Power Point – user manual/ Securitate la nivel de stații de lucru și la nivel de rețea. Soluții antivirus și echipamente firewall- noțiuni și principii generale/ Instalare, administrare și configurarea stațiilor de lucru: sisteme de operare, drivere, aplicații – noțiuni și principii generale/ Instalare, administrare și configurare de echipamente periferice/de rețea: imprimante, copiatoare, scanere – noțiuni și principii generale/ Rețele de calculatoare – LAN / WAN. Protocoale utilizate în rețele de calculatoare – VPN – noțiuni și principii generale.
serviciul Agenţia Fiscală nr. 1/ serviciul Agenţia Fiscală nr. 2/ serviciul Agenţia Fiscală nr. 4/ serviciul Agenţia Fiscală nr. 5/ serviciul Agenţia nr. 6/ serviciul Urmărire și Executare Silită
inspector clasa I grad principal/ inspector clasa I grad superior
– Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare și normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea de Guvern nr. 1/2016, cu tematica Titlul IX – Impozite şi taxe locale, cu modificările și completările ulterioare;
– Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările si completarile ulterioare (integral);
– Ordonanța nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările și completările ulterioare (integral);
– HCL nr. 412/2024 privind stabilirea impozitelor și taxelor la nivelul municipiului Constanța în anul 2025, cu modificările și completările ulterioare (cu tematica Anexele nr. 1-6 și nr. 9) (integral);
– HCL nr. 413/2024 privind aprobarea Regulamentului de instituire și administrare a taxei de salubrizare, precum și stabilirea taxei de salubrizare pentru utilizatorii taxei de salubrizare (integral).
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanța şi la secretarul comisiei de examen, Chivu Raluca – Loredana, inspector, telefon: 0241/488564, e-mail: resurse@spit-ct.ro.
Afișat în data de 11.11.2025 la sediul și pe pagina de internet a Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanța.